Selasa, 28 Julai 2009

Jom Gelak

Guru Terbaik

Seorang guru bertanya kepada murid2nya...
"Siapa guru yang paling kamu semua suka disekolah ini?"
"Cikgu la!" kata salah seorang murid sambil menunjuk kepada guru yang bertanya didepan kelas..
"Kenapa saya?" tanya guru itu mula merasa bangga..
"Kerana saya selalu berpeluang untuk tidur ketika cikgu mengajar.."

Ciuman
LISA: Berapa harga semeter kain ni?
PENJUAL: Harga 1meter cuma 1ciuman
LISA: Baiklah..bagi saya 10meter..
PENJUAL: (gembira)...ni dah siap sepuluh meter kain..bayarannya???
LISA: Jap,nenek saya akan bayarkan..(sambil menunjuk ke arah neneknya)

Profesor
Profesor Bakri adalah seorang profesor yang terkenal dengan kepintarannya...
Dia terlalu tekun dengan ujikaji yang dilakukannya sehinggakan terlupa untuk makan minum, malah sudah dua hari tidak pulang ke rumah... lalu isterinya menelifon..
"Abang.. ingat ya, malam ini abang mesti pulang ke rumah untuk makan malam. Jaga kesihatan", pesan isterinya.
"Ya, baik.. abang janji.. agaknya dimana kita hendak makan malam nanti?" tanya professor itu.
"Di rumah saja lah bang..".
"Baik lah.. tapi dimana tu? Saya catat alamatnya dulu...".

Muntah
Seorang gadis kecil merasa badannya lemah dan sakit ketika dia berada di pasaraya bersama ibunya
."Mama," kata gadis kecil itu..
"Bolehkan kita balik sekarang?"
"Tidak," jawab ibunya.
"Ma, saya rasa hendak muntah!" kata gadis kecil itu.
"Keluarlah, pergi ke tandas di tingkat atas...
"Setelah kira-kira 20 saat, gadis kecil itu kembali ke tempat duduknya.
"Sudah selesai?" tanya ibunya.
"Ya.""cepatnya?"
"Saya tidak pergi ke tingkat atas.. Ma," kata anaknya lalu menyambung.."Kat tepi tu ada sebuah kotak derma... disitu tertulis "UNTUK ORANG YANG SAKIT’"